Auto in Beeld is een initiatief van Michael van Wijngaarden

Ruim 10 jaar ervaring

Ik ben inmiddels ruim 10 jaar actief als freelance journalist bij vakblad Automobiel Management, waarvoor ik sinds mei 2016 ook de eindredactie uitvoer. Daarnaast heb ik mij de afgelopen jaren gespecialiseerd in zoekmachine-optimalisatie (SEO) en heb ik tientallen ondernemers geholpen hoger in Google te komen met hun websites.

Online kansen

Online biedt autobedrijven namelijk heel veel kansen en de theorie kennen de meeste verkopers ook wel, maar het wordt niet opgepakt. Talloze experts roepen dit al jaren, waaronder de Amerikaanse consultant David Kain die ik mocht interviewen voor Automobiel Management. Hij vindt dat autobedrijven veel meer met social media zouden moeten doen, en dan met name YouTube.

Doeltreffend

In de praktijk gebeurt het echter nog te weinig en dat is waar Auto in Beeld….in beeld komt. Het concept is eenvoudig maar doeltreffend: ik kom elke maand bij u langs om reviews te maken van auto’s die op dat moment te koop staan. Gefilmd worden exterieur en interieur, de functie van bepaalde accessoires, zoals de airco, wordt getoond en de motor wordt gestart.

De klant verleiden

Met deze video’s bouwt u vertrouwen op bij autokopers en bovendien werkt u aan een complete database met filmpjes die helpen om beter gevonden te worden in Google. Na verloop van tijd zijn dat tientallen, zo niet honderden filmpjes die allemaal contactpunten zijn waarop het autobedrijf in Google naar boven komt en die de klant verleiden om naar de showroom te komen.

Met Auto in Beeld is het mijn ambitie om uit te groeien tot het beste adres in de autobranche voor YouTube videomarketing